Recent Posts

25 Nisan 2011 Pazartesi

House MD Müzikleri - En iyi 10 ( 2 )


Daha önce şu sayfalarda House dizisinde kullanılan müziklerden bahsetmiş ve kendi beğenime göre beşinci sezona kadar bir soundtrack albümü çıkarmıştım.Şu ana kadar bu bölümün Dalga İzlerinin en beğenilen ve ilgi çeken sayfalarından biri olması da beni ayrıca sevindirdi. Takiben birçok kişi Facebook ya da mail yoluyla mesajlar gönderip bu şarkılar hakkında sorular sordu. Bütün bunlar bir bir bakıma yalnız olmadığımı ve her yönüyle başarılı bir iş olan House'un müzikleriyle de birçok kişinin beğenisini kazandığını gösteriyor.

Bu birinci en iyi on müzik listesinin ardından 5.sezondan itibaren içinde bulunduğumuz 7. sezona kadar bölümlerde çalan şarkılardan bir seçki hazırladım. Bu hazırlamada yine dizide sahneler akarken duymaktan mutlu olduğum , ilk defa dizi aracılığyla tanıştığım , diziye yakıştırdığım kendime en yakın şarkıları sizle paylaşıyorum. Siz de kendi beğenilerinizi yorum bölümünde paylaşırsanız sevinirim.


Bu arada hatırlatmak gerekirse " tüm bölümleri izlemeyenler için istenmeyen görüntüler ve bilgiler içerebilir " bu yazı baştan uyarıyım.

1- Hugh Laurie - " Georgia On My Mind " S5B21- Saviors



On parmağında on marifet başrol oyuncumuz Hugh Laurie'nin piyano ve mızıkasıyla çaldığı parçayı listenin en başına aldım. Bölümlerin kapanışında duyduğumuz müzikleri nedense daha etkileyici buluyorum . Bu da onlardan biri . 1930'larda yazılmış 60larda Ray Charles tarafından meşhur edilmiş parçanın House yorumu bence şahane.

2- The Frames - "Seven Day Mile" S06B01 - Broken


Altıncı sezonun ilk bölümü kapanışında çalan Dublinli grubun bu şarkısı için diziye tesir eden Britanyalı Laurie etkisi diyebiliriz. Altıncı sezonun ilk bölümünü ne kadar çok sevdiğimden bu sayfalarda bahsetmiştim. Hatırlarsınız şarkı House'un rehabilitasyon için geldiği Mayfield'den ayrılırken çalıyor .

3- Fiona Apple -" Why Try To Change Me Now " S6B11 Remorse


Yine bir bölüm kapanışı şarkısı . Bu kadının sesini seviyorum.

4- Norah Jones - " Chasing Pirates " S06B14 Private Lives


Altıncı sezon ondördüncü bölüm açılışında kullanılıyor şarkı. Tematik olarak zekice kullanılmış bence. Blogcu kadın bilgisayar başında.

5- Black Lab " This Night " S07B16 Out Of Chute


Ne kadar dinlesem bıkmam.

6- The Pretenders - "Break Up The Concrete " S06B13 5 to 9


House müziklerini kim seçiyorsa iyi iş çıkarıyor dedirten bir şarkı daha. Genelde sabahları dinlerim ben ;)

7- Joe Purdy - " Good Days " S07B01 Now What?


İlk olarak Lost'ta tanışmıştım Joe Purdyle . Aynı şakı olmasa bile benzer tonda bir şeydi tam hatırlamıyorum.

8- A Fine Frenzy - " Whisper " S05B11 Joy To The World

http://fizy.com/s/1m12nt
Bir A Fine Frenzy olmalı en azından...

9- S.Carey - " In The Dirt " S07B18 The Dig

http://fizy.com/s/1o9qvf

10- Sia - " Breathe Me "


En güzellerinden biri ve listede olmazsa olmazdı. Açıkçası hangi bölümde kullanıldığını çıkaramadım. Belki de bölüm tanıtımlarındaydı...
TwitterTwitter'da paylaş

6 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

sia'yı pek severim.
çok farklıdır müziği, kendisi, sahne şovu.
diğer isimler de pek iyi.

dalgaizleri dedi ki...

Sia'nın tarzını seviyorum ben de ve bence her ruh haline uygun şarkısı var. Ondan yine bahsetmek gibi bir planım var sonraki sayfalarda. Dizide nerede kullanıldığını tam kestiremedim yoksa listemde kesinlikle üst sırada olurdu :)

Adsız dedi ki...

I go to sleep, favori parçamdır.. Ancak bu kadar iyi anlatılabilirdi :)

Zephyr

dalgaizleri dedi ki...

Esin, hoşgeldin :) Uykudan önce dinlenecek şarkılardan :) Bence de çok güzel.

Sibuple dedi ki...

Yıllar sonra ansızın karşıma çıkan bu liste delicesine mutlu etti. Çok tişkürler :)

Unknown dedi ki...

https://www.youtube.com/watch?v=CrP0YznxKw8

Blog Widget by LinkWithin