Recent Posts

9 Şubat 2012 Perşembe

Dr. House'u emekli ettiler

Her güzel şeyin bir sonu vardır. 2004 yılından beri yayın hayatına devam eden House MD artık bizlere veda ediyor maalesef. Amerikan Fox televizyonu düşen izleyici oranı ve yüksek maliyet nedeniyle sekizinci sezonun ardından doktorumuzu emekli etme kararı aldı blah blah blah.

House dizisinin tutkunlarında nasıl bir yere sahip olduğunu burada cümlelerle açıklamaya gerek duymuyorum. Sevenler zaten şu an ekranlarımızda olan zırvalardan farkını görüp bilmiş ve bu beğeni sebebiyle de bu yazıları okumaktadırlar.

Ben yine bu izleyen arkadaşların görüşlerini merak ediyorum. Sekiz yıldır ilgiyle izledikleri salladığı bastonuyla sağındaki solundakilerle laf oyunlarına giren-zeka yarıştıran, gizemli bulmaca vakaları çözen esrarengiz doktorları artık olmayacak. Büyütmek gerekir mi ya da aman zaten sıkmıştı iyice mi diyorsunuz ? Ekranlardaki House realizmi yerini nelere bırakacak ? Zirvede bitirmek iyi midir ya da House zirvede bitirmiş midir? Belli başlı bu belirgin konular etrafında sekiz yıl yeter de artar mı yoksa ? İyiydi güzeldi de her şey de tadında kalmalı diyenler var mı peki ?

Sevenleri için birçok şey ifade ediyordur. Felsefesiyle dahi birçok kişiye bir şeyler katmıştır belki. Bunların yanında House televizyon dizilerinde yer bulan anti-kahramanları da çoğaltmıştır bana göre. House'la beraber ekranlarda sıklıkla boy gösteren aslında tam anlamıyla da iyi denmeyecek, alaycı , bencil kahramanların artışı sizlerin de dikkatini çekmiştir. Yeni anti-kahramanınız Behzat mı yoksa Sherlock mu olacak ? Hiç yapma Sir Arthur Conan Doyle Sherlock Holmes'u yıllar önce yazmıştı gibi söz dalaşlarına girmeyelim Holmes severlerle. Ne demek istediğimi anladınız. Benzerliği bu sayfalarda yazmıştım hatta.

Sonuç olarak House'a ve onunla ilgili birçok şeye veda etmeye hazırlayalım kendimizi. Görüşlerinizi bekliyorum.TwitterTwitter'da paylaş

7 yorum:

Ebru dedi ki...

Eşime geçen hafta tüm sezon bölümlerini indirmesini demiştim:) En fanatik hayranlarındandım ama 1 yılı geçti tek bölüm izlememiştim.

dalgaizleri dedi ki...

Biliyorum Ebru abla. Son zamanlarda çok fazla ara vermeye başlamışlardı. Bir sorun olduğu belliydi.

Laliş dedi ki...

Bitmesine çok üzülüyorum ama sanırım tadında bırakması en iyisi. En güzel yerinde. Mesela how I met Your Mother bir türlü sonuca bağlayamadı ve gün geçtikçe sıkıcı olmaya başladı.

dalgaizleri dedi ki...

Laliş katılıyorum uzayan diziler arasındaydı ve gideri de gelirinden fazla olunca artık veda kaçınılmaz oldu.

Dallama Blogger dedi ki...

dizi sektöründe, bir amarigan özentisi olduğumdan; diziyi ilk sezonunun 2.bölümünde yakalayıp izlemeye başlamıştım. Açılış müziği beni kendine çekmişti. Sekiz yılı tamamlamak üzereyiz.

O günden bugüne, müthiş bir hikaye izledik. Bence karakterler analiz yapmak hikayeyi kaçırmamıza neden olur. Çünkü anlık takip edip hikayeye beraber yaşamak gerek diye düşünüyorum.

House, sadece dram kategorisinde görülmemelidir. Her dalda başarılı bölümler çıkarmıştır. 6.sezonun 80 dakika süren olan ilk bölümü çok başarılı bir film örneğidir.

7.Sezonun sonundaki Cuddy & House ilişkisi bence diziyi batıran neden olmuştur. Öyle bir sezon finali, böyle sıkışmış bir hikaye doğurdu. 8. Sezon'a madem hapishane fikri ile başlandı (ki bence bu güzel bir fikirdi) o yönde bir ağırlık verilebilirdi. İlk bölümün sonunda hapisten çıkmasıyla dedim aha dizi sıkışacak. Çünkü Cuddy yok ve bu adam napacak ? İllaki bir şey yapacak ama nereye kadar yapacak ?

...ve sonunda yapımcılar bu sezon diziyi sonlandırma kararı almışlar.
Bitmeseydi keşke vb yorumlar sonucu değiştirmiyor. O açıdan bakmaayıp, uzun yıllar dolu dolu yaşayan bu hikayeyi takip ettiğim için memnunum.

I find your interest interesting.

dalgaizleri dedi ki...

Teşekkürler Gabriel. Birçok yoruma aynen katılıyorum. Cameron karakteri ayrıldığında da bir boşluk olmuştu ve House bu boşluğu Cuddy'ye takılarak doldurmuştu. Peki ya şimdi ?
Ben de House'u her zaman bir tıp dramasından öteye koymuşumdur. Gerektiğinde komedi, aksiyon hatta korku filmlerinden örnekler izledik.

MAVİANNE dedi ki...

house'sı bitirmeleerine üzüldüm
8 sezon izledik devamı ne zaman gelecek diye bekliyordum
anti kahramanların çoğalmasına yok açma konusuna katılıyorum
behsat ç bana onu hatırlatmıştı
ama özleyeceğiz house'ı

Blog Widget by LinkWithin